Potencjał, który procentuje

Za sukcesem przedsiębiorstwa rzadko kiedy stoi przypadek. Składa się na niego wiele różnych czynników, w tym dostęp do zasobów, doświadczenie i determinacja zespołu, optymalna oferta produktowa czy też innowacyjne usługi. W ALSO wszystkie te obszary wzajemnie się uzupełniają, zapewniając potencjał rozwoju dodatkowo wzmacniany przez unikatowy model biznesowy, któremu przyjrzymy się poniżej.  

Zewnętrzny obserwator może odnieść wrażenie, że dystrybucja IT nie jest specjalnie skomplikowanym modelem biznesowym. Tymczasem tacy dystrybutorzy jak ALSO, wysyłają w ciągu roku nawet kilkadziesiąt milionów paczek. Już samo to pokazuje, jak ogromna jest skala działania topowego broadlinera, i to tylko od strony logistycznej. Jednak w dobie rosnącej konkurencji i coraz wyższych oczekiwań klientów, sprawne „przesuwanie pudełek” przestaje być czynnikiem wystarczającym do odniesienia sukcesu w tej branży. Na pierwszy plan wysuwają się nowe formy działalności i wsparcia klientów, którzy coraz częściej poszukują nie tyle samego towaru, co związanych z nim rozwiązań i usług. Umiejętne łączenie tych trzech obszarów jest jednym z kluczy do sukcesu grupy ALSO.

 Supply czyli Dystrybucja

Podstawowym obszarem działalności spółki pozostaje tradycyjna dystrybucja sprzętu IT. W jej ofercie znajduje się ponad 250 tysięcy produktów i usług od ponad 550 renomowanych producentów. Wszystkie dostępne są dla klientów poprzez nowoczesne, elektroniczne platformy sprzedaży B2B. Dzięki temu możliwe jest m.in. sprawdzanie aktualnej dostępności i ilości towaru, sprawdzanie i porównywanie cen czy też wyszukiwanie produktów alternatywnych i uzupełniających. Co więcej, narzędzia sprzedażowe ALSO oferują kompleksową obsługę zamówienia – w tym konfigurację produktów i usług, śledzenie dostaw, fakturowanie czy też dokonywanie zwrotów i reklamacji.

Biorąc pod uwagę olbrzymią ilość oferowanych produktów oraz ich dostępność w jednym miejscu i czasie, korzystanie z platform e-commerce daje Klientom dużą oszczędność czasu. Mogą go wykorzystać na rozwój prowadzonej działalności czy podnoszenie posiadanych kwalifikacji dzięki uczestnictwu w warsztatach i szkoleniach oferowanych przez ALSO. Są one tym cenniejsze, że spółka jest aktualnie obecna w 22 krajach Europy, dzięki czemu jej specjaliści posiadają unikatowy, międzynarodowy know-how i doświadczenie, którymi dzielą się z partnerami firmy. Co istotne, liczne centra logistyczne umożliwiają realizację i dostarczenie zamówień nawet tego samego dnia. Przy tak dużej skali i obszarze działania, takimi wyśrubowanymi wskaźnikami mogą pochwalić się wyłącznie najlepsi i najskuteczniejsi!

 Solution czyli Rozwiązania

Współczesna dystrybucja IT to jednak nie tylko sprzedaż sprzętu i jego sprawne dostawy. Mimo, że taka działalność wciąż pozostaje głównym obszarem funkcjonowania wiodących dystrybutorów, postępująca cyfryzacja zmienia oblicze dystrybucji. Z jednej strony klienci odchodzą od tradycyjnego hardware’u na rzecz rozwiązań IT oferowanych w chmurze, z drugiej coraz częściej poszukują rozwiązań IT „szytych na miarę”. Nie zadowalają ich już standardowe produkty. Świadomi swoich potrzeb klienci oczekują, że wraz z fizycznym sprzętem otrzymają coś co podniesie wartość dokonanych zakupów.

Grupa ALSO, jako jeden z pierwszych dystrybutorów w Europie zauważył ten trend i od kilku już lat inwestuje w rozwój personalizowanych rozwiązań IT. Klienci coraz rzadziej pytają, jaki sprzęt powinni zamówić, bardziej istotne jest dla nich, które rozwiązanie będzie najbardziej dopasowane do efektywnego prowadzenia ich biznesu. Z myślą o nich, ALSO oferuje pełne wsparcie przy tworzeniu optymalnych środowisk IT, dopasowanych ściśle pod dany projekt.

Do dyspozycji resellerów i integratorów współpracujących z dystrybutorem pozostaje zespół doświadczonych inżynierów, których wiedza gromadzona jest w centrach kompetencji ALSO. Dzięki rozbudowanemu know-how, firma jest w stanie zaoferować klientom pełne wsparcie przed i posprzedażowe, odpowiedzieć na zapytania resellerów i ich klientów, a także przygotować kompleksowe rozwiązania IT. W zależności od potrzeb, tworzone są one w oparciu o aktualną architekturę klienta oraz sprzęt renomowanych dostawców lub, jeśli wymaga tego sytuacja, projektowane są indywidualne rozwiązania łączące w sobie najlepsze dostępne technologie i usługi. Niezależnie od skali przedsięwzięcia, ALSO wspiera firmy partnerskie oraz ich klientów zarówno w tworzeniu niestandardowych rozwiązań IT, planowaniu i rozwoju złożonych środowisk informatycznych, jak też oferuje wsparcie biznesowe i organizacyjne.

 „As-a-Service”

Postępująca cyfryzacja wpływa także na wzrost popularności usługowego modelu IT. Opiera się on na prostej zasadzie: – używać, bez konieczności zakupu fizycznego sprzętu. Coraz więcej firm docenia ten model współpracy i wykorzystuje go w codziennej działalności. Ma on wiele zalet – z jednej strony firmy nie muszą ponosić ogromnych, jednorazowych wydatków na zakup sprzętu, z drugiej nie martwią się o utrzymanie, serwis czy aktualizację wybranych rozwiązań IT. Wszystko to dostają w ramach usługi, za którą, w zależności od wybranej opcji, najczęściej ponoszą miesięczną opłatę, będącą ułamkiem ceny, którą musieliby zapłacić, gdyby dany sprzęt chcieli zakupić na własność. Co więcej, rozwiązania dostępne w modelu „as a Service” są w pełni skalowalne, więc w zależności od potrzeb, klienci mogą bez problemu zwiększyć swoją przestrzeń dyskową, ilość wirtualnych maszyn etc.

Grupa ALSO oferuje usługi PaaS, IaaS, SaaS, WaaS (workplace as a service) czy DaaS (Device as a Service). Co istotne, nie są to wyłącznie rozwiązania zewnętrznych dostawców. Spółka od lat inwestuje w rozwój własnych usług chmurowych, a w jej portfolio znajdują się tak zaawansowane rozwiązania, jak platforma streamingowa, umożliwiająca udostępnianie treści w FULL HD przy 60 klatkach na sekundę i bardzo małych opóźnieniach.

Dodatkową zaletą współpracy z ALSO jest unikatowy cloud marketplace dystrybutora. Korzystając z tej platformy resellerzy mogą definiować usługi i funkcje administracyjne dla swoich klientów. Narzędzie umożliwia łączenie ofert, co wymaga zaledwie kilku kliknięć myszką. Równie proste jest udostępnianie tak zdefiniowanych usług klientom końcowym resellera. Dzięki temu mogą w prosty, i co ważniejsze, skuteczny sposób rozpocząć oferowanie usług chmurowych. Ci z nich, którzy posiadają autorskie rozwiązania „as a Service”, mogą też w łatwy sposób dodać je do oferty, co dodatkowo zwiększa ich możliwości rozwoju w obszarze cloud computingu.

Wyżej opisane modele biznesowe to filary, o które opiera się aktualna działalność i rozwój spółki, a jednocześnie krok w stronę oczekiwań klientów, którzy są dla ALSO wartością nadrzędną. Wkład włożony w zapewnienie im odpowiedniej oferty wartości oraz obsługi na najwyższym poziomie, tworzy unikalność biznesową ALSO.

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.