Jak zadbać o zdrowie w pracy?

Pozornie wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem w pracy, nie powinno mieć negatywnych konsekwencja. W rzeczywistości jednak, problemy z układem kostno-stawowym, ból pleców, nadwaga czy podwyższenie poziomu cholesterolu, to tylko niektóre zdrowotne zaburzenie, które mogą spotkać kogoś, kto spędza przed komputerem po czterdzieści godzin tygodniowo. Czy siedząc całe dnie w biurze, można zadbać o swoje zdrowie?

Zdecydowanie tak! I to nie za sprawą drastycznych zmian. Zadbać o zdrowie w miejscu pracy, można za pomocą niewielkich korekt i usprawnień. Kilka modyfikacji swojego stanowiska pracy i zmiana nawyków, może mieć pozytywny wpływ na zdrowie.

Po pierwsze, należy zwiększyć ilość ruchu. Praca biurowa, ma to do siebie, że sprowadza aktywność fizyczną do stanu minimalnego. To bardzo źle wpływa na organizm pracownika. Dobrym rozwiązaniem byłaby regularna aktywność fizyczna w postaci biegów czy siłowni, nie każdy ma na to jednak czas. Wówczas warto skorzystać z innych rozwiązań, zamiast jechać do pracy samochodem lub komunikacją miejską, wybrać rower.

Jeśli nie ma możliwości podróży na dwukołowcu, wysiądź z autobusu czy tramwaju przystanek wcześniej i przespacerować się do miejsca pracy. Bardzo dobrym nawykiem jest również co godzinne wstanie z biurowego fotela i zrobienie „obchodu po biurze”. Oderwie wzroku raz na jakiś czas od monitora, wpłynie dobrze  również na oczy. Wyglądając za biurowe okno, można nie tylko sprawdzić jakim samochodem jeździ kolega z innego działu, ale także dać oczom chwilę wytchnienia od światła monitora.

Warto również zatroszczyć o nasze stanowisko pracy. Dobrze dobrany sprzęt, jest w stanie zminimalizować ryzyko bólów czy zwyrodnień układu kostno-stawowego. Należy zacząć od wyboru odpowiedniego fotela. Regulacja wysokości, szerokie podłokietniki, wygodne siedzisko i profilowane oparcie, na te cechy trzeba zwrócić szczególną uwagę.

Aby trzymać przez cały czas nogi pod zaleconym przez lekarzy kątem 90 stopni warto zaopatrzyć się w biurowy podnóżek. Ergonomiczny podnóżek taki jak SmartFit SoleMate Pro Elite, poprawia postawę podczas siedzenia, pozytywnie wpływa na krążenie i zapewnia poczucie ulgi dla pleców i nóg. Zastosowany w nim system SmartFit pozwala na regulację odchylenia i wysokości, tak aby zapewnić najwyższy komfort. Wbudowany pedał pozwala na regulację podnóżka bez zsiadania z fotela.

Podkładka pod mysz nie tylko poprawia pracę optycznego gryzoniaale też pozytywnie wpływa na komfort pracy. Miękka poduszka taka jak w Gembird MP-GEL-BK pozwala odciążyć nadgarstek co przekłada się na większy komfort pracy i mniejszy ryzyko przeciążenia tej części ręki.

Kawa w pracy to dla wiele osób podstawa funkcjonowania. Picie jej to nie tylko sposób, żeby się pobudzić, ale często również po oderwanie się od monitora i porozmawiania na mniej pracownicze tematy. Odejście od komputera, jak już pisaliśmy wyżej, jest polecane, ale samą kawę, dobrze by było, aby nieco ograniczyć. Można ją na przykład zamienić filtrowaną wodę, wprost z butelek z filtrem marki Brita, o których już kiedyś pisaliśmy.

Pamiętajmy również o regularnych posiłkach, a jeśli w trakcie pracy lubi zjeść jakąś przekąskę, warto zamiast paluszków, krakersów czy ciasteczek postawić na owoce i warzywa.

Zastosowanie się do tych kilku prostych porad może wymiernie wpłynąć na nasze zdrowie, a pamiętajmy, że mamy je tylko jedno.

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.